OPTOMETRIA I TERÀPIA VISUAL
Des del servei d’optometria i teràpia visual ens encarreguem d’avaluar i tractar les habilitats visuals que interfereixen en el procés d’aprenentatge.
La visió borrosa o doble, dificultats amb la lectura i l’escriptura, inversions de lletres o números, fatiga visual (mal de cap, ulls vermells i coïssor) o postures forçades a l’hora d’escriure o llegir, poden ser alguns dels símptomes que indiquin que existeix una dificultat visual.
Funció visual | Eficiència visual | Processament de la informació |
HABILITAT VISUAL | DESCRIPCIÓ | SIGNES VISUALS | POSSIBLES INTERFERÈNCIES EN L'APRENENTATGE |
---|---|---|---|
Agudesa Visual | L’agudesa visual és la capacitat de discriminar el mínim detall, és a dir, la capacitat de veure-hi amb nitidesa tant de lluny com de prop. Aquesta habilitat està directament relacionada amb la miopia, la hipermetropia, l’astigmatisme, la presbícia (vista cansada), l’ambliopia (ull gandul) i diverses patologies oculars. | Visió borrosa de lluny i/o de prop. | Incomoditat durant la lectura, cansament, mal de cap, falta de concentració, atenció i/o comprensió. |
Motilitat ocular | La motilitat ocular és l’habilitat per moure els ulls de forma precisa, suau i ràpida. Aquesta habilitat intervé durant la lectura. | Dificultat per moure correctament els ulls. | Mala lectura: velocitat i comprensió lectora no adequada, omissions, salts de línies, pèrdues del lloc de lectura... |
Acomodació | Acomodació L’acomodació és la capacitat que permet enfocar nítidament objectes que es troben a diferents distàncies. Una capacitat d’enfocament ràpida i automàtica és essencial per un eficaç rendiment i mantenir l’atenció visual. | Problemes per interpretar la informació visual rebuda | Dificultats per reconèixer lletres i formes simples, dificultats amb les matemàtiques, dificultat per distingir les idees principals dels textos, dificultat per veure la globalitat o el detall de les figures, dificultat per distribuir de forma adequada les tasques en un full en blanc. |
Visió binocular | La percepció visual és la interpretació que fa el cervell de les imatges visuals que li arriben. Les habilitats perceptives visuals són: discriminació visual, memòria visual, relació visuo-espacial, constància de forma, figura fons i tancament visual | Problemes per interpretar la informació visual rebuda | Dificultats per reconèixer lletres i formes simples, dificultats amb les matemàtiques, dificultat per distingir les idees principals dels textos, dificultat per veure la globalitat o el detall de les figures, dificultat per distribuir de forma adequada les tasques en un full en blanc |
Percepció visual | La integració visuo-motora és la representació gràfica d’allò que percep amb la visió | Coordinació ull-mà no adequada. Moviment motor fi inadequat. | Mala cal·ligrafia, dificultats en la còpia |
Integració visuo-motora | La lateralitat és la presa de consciència d’un mateix dels seus costats, dret i esquerre, és el requisit previ per poder orientar-se en l’espai i el temps. La direccionalitat és la comprensió de les relacions espacials (orientació en el pla i en l’espai). La dominància és el predomini d’un dels dos costats sobre l’altre, degut a al predomini d’un hemisferi sobre l’altre |
Dominàncies creuades entre l’ull i la mà (creuament ull-mà) i/o procés de lateralització i direccionalitat inacabat | Inversions, confusions, mala presentació, dificultat per orientar- se, pèrdua de coordinació i equilibri... |
Es realitzen coordinacions i assessorament a les famílies, centres educatius i altres professionals.
SOL·LICITA UNA VISITA d’OPTOMETRIA
SOL·LICITA UNA VISITA d’OPTOMETRIA